Organisatiegegevens

De Bibliotheek Angstel, Vecht en Venen (kortweg de Bibliotheek AVV) bestaat uit negen vestigingen in Abcoude, Breukelen, Kockengen, Loenen, Maarssenbroek, Maarssendorp, Mijdrecht, Vinkeveen en Wilnis en een Afhaalpunt in Nieuwer Ter Aa.

Doelstelling van de Bibliotheek

1. de bevordering van de Openbare Bibliotheekvoorziening in haar werkgebied ten behoeve van de gehele bevolking zonder onderscheid van godsdienstige overtuiging, politieke gezindheid of sociale groepering. Het werkgebied omvat de gemeenten De Ronde Venen en Stichtse Vecht.
  2. om die openbare bibliotheekvoorziening te doen uitgroeien tot een centrum voor kennis, cultuur, educatie en informatie, en voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin van het woord, een en ander zonder winstoogmerk.

Financiële verantwoording

Ruimtes te huur

De Bibliotheek stelt diverse ruimtes beschikbaar voor incidentele verhuur aan zowel lokale als regionale organisaties. Uitgangspunt hierbij is dat de visie van betreffende organisaties verenigbaar is met het maatschappelijk karakter van de openbare bibliotheek.
De tarieven voor de verhuur van ruimtes zijn verschillend voor profit- en non-profit organisaties en gelden voor gebruik buiten de reguliere openingstijden van de vestiging. De tarieven kun je opvragen bij de betreffende vestiging.

Eric de Haan, directeur / bestuurder

Raad van Toezicht

Jan Janse
, voorzitter Raad van Toezicht
• Voorzitter van de Vereniging Activiteitenbus Maarssen

Jan Gijsbert Bakker, lid Raad van Toezicht
• Directeur Furnaria B.V.
• Lid Raad van Toezicht Stichting BoP Innovation Center
• Lid van Bestuur van de Stichting Jan Verschoor

Henk Hoevers, lid Raad van Toezicht
• Financieel Manager

Marisol Klitsie, lid Raad van Toezicht
• Zelfstandig adviseur voor directies en managementteams op het gebied van Personeel en Organisatie

Vera Melkman, lid van de Raad van Toezicht
• Extern vertrouwenspersoon voor een basis- en middelbare school in Amsterdam

Hetty Veneklaas, lid Raad van Toezicht
• Voorzitter kerkenraad Pauluskerk Breukelen (PKN)
• Vertrouwenspersoon
• Screener Voedselbank Stichtse Vecht

Beloningsbeleid

Het beloningsbeleid is conform de CAO Openbare Bibliotheken.