De Bibliotheek is boetevrij

Gepubliceerd op: 22 februari 2021 15:00

Boete betalen is de grootste irritatiefactor van onze leden. En boete is vaak ook een reden om geen lid te worden of te blijven. Dat willen wij niet. De Bibliotheek is er voor iedereen.

We vragen natuurlijk wel om de geleende materialen op tijd in te leveren.
Wij rekenen geen boete … maar we rekenen wel op jou!

Kan ik alle materialen boetevrij inleveren?

Je kunt alle materialen boetevrij inleveren in alle vestigingen van de Bibliotheek AVV. Andere bibliotheken hanteren andere regels. Als je materialen bij een andere bibliotheek inlevert, kan het dus zijn dat je daar wel boete moet betalen.

Moet ik het boek binnen een bepaalde periode terugbrengen?

Natuurlijk hanteren we een uitleentermijn en we verwachten dat iedereen de materialen binnen die termijn terugbrengt, zodat ze weer kunnen worden geleend door andere leden. Je krijgt een mail van ons als de uitleentermijn bijna is verstreken. Wil je het langer lenen, dan kun je de materialen altijd verlengen. Alleen sprinters en materialen die gereserveerd zijn, kunnen niet worden verlengd.

Mag ik het geleende houden?

We zijn en blijven een bibliotheek. Het is de bedoeling dat de geleende materialen worden teruggebracht. Lever je de geleende materialen niet in? Dan ontvang je na een paar weken twee keer een nota. Lever je de materialen alsnog in, dan betaal je alleen de administratiekosten.