De Bibliotheek helpt bij vragen over de overheid

Gepubliceerd op: 30 augustus 2023 11:00

Hoe moet ik de gezondheidsverklaring voor mijn rijbewijs invullen? Hoe werkt het DigiD? Hoe maak ik een afspraak op het gemeentehuis?

Het zijn allemaal zaken die je regelt via de computer. Vind je dit lastig? Kom dan naar de Bibliotheek. Er hebben al tientallen inwoners de weg naar de Bibliotheek gevonden.

Hoe krijg je hulp van de Bibliotheek?

Kom langs bij het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek. Je kunt aan elke medewerker je vraag stellen. Die beantwoordt je vraag direct of gaat samen met jou op de computer op zoek naar het antwoord op je vraag.

Spreekuur
Heb je een vraag die wat meer tijd kost. Kom dan naar het inloopspreekuur.
Er is een spreekuur op:
- maandag 10.00 - 12.00 uur in de Bibliotheek Maarssenbroek
- maandag 10.30 - 12.30 uur in de Bibliotheek Mijdrecht
- woensdag 11.00 - 13.00 uur in de Bibliotheek Breukelen

Bellen
Wil je liever bellen?
Als je woont in De Ronde Venen, bel je 0297 - 28 14 76
Als je woont in Stichtse Vecht, bel je 0346 - 567 682

Veilig het antwoord vinden

De medewerkers van de Bibliotheek krijgen elk jaar honderen vragen. Zij hebben geleerd de weg te vinden op het internet en gaan samen met jou op zoek naar de informatie die je nodig hebt.
Ze laten ook zien hoe het werkt op de computer, zodat je het in het vervolg veilig zelf kunt regelen.
Soms kan een medewerker je vraag niet beantwoorden. Dan verwijzen ze door naar de juiste organisatie en maken meteen een afspraak bij deze organisatie.

De hulp is gratis en je hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek.

Kijk hier voor openingstijden van jouw Bibliotheek

Kijk hier voor meer informatie