Vacature Gastvrouw/ Gastheer op vrijwillige basis

Wil je graag je steentje bijdragen aan de maatschappij door mensen te helpen in de Bibliotheek. Laat het ons weten. Je werkt in een team met andere vrijwilligers en een vaste medewerker. Hieronder lees je de algemene functie-omschrijving.

Als gastvrouw of gastheer ben je het visitekaartje van de Bibliotheek.

Je draagt er samen met de vaste medewerker en collega-vrijwilligers zorg voor dat de bezoeker zich welkom en prettig voelt in de Bibliotheek. Tijdens alle openingstijden is een bibliotheekmedewerker op de werkvloer aanwezig om inhoudelijke vragen te beantwoorden.

We zijn op zoek naar gastvrouwen / gastheren voor:
• de Bibliotheek Abcoude: vrijdag 14.00 - 17.00 uur
• de Bibliotheek Loenen: vrijdag 14.00 - 17.00 uur
• de Bibliotheek Maarssendorp: vrijdag 14.00 - 17.00 uur
• de Bibliotheek Mijdrecht: dinsdag en zaterdag, tijden in overleg

Je hebt als gastvrouw / gastheer onder andere de volgende taken:
• je zorgt er samen met de vaste medewerker voor dat de bezoeker zich welkom voelt in de Bibliotheek
• je zorgt ervoor dat bezoekers van de Bibliotheek gezien en gehoord worden
• je maakt bezoekers wegwijs in de Bibliotheek en beantwoordt vragen of verwijst door naar een collega
• je signaleert bij de bezoeker wanneer er vragen of problemen zijn en helpt waar nodig
• je draagt in overleg met de vaste medewerkers zorg voor een prettige sfeer in de Bibliotheek, en je helpt met opruimen en retailen van de ingeleverde materialen
• je doet in overleg met de vaste medewerker administratieve ondersteunende taken zoals reserveringslijst afhandelen, boeken innemen

Wat vragen we:
• Representatief, gastvrij en klantgericht
• Affiniteit met mensen, culturen en media
• Betrouwbaar (we kunnen op je rekenen)
• Betrokken bij de lokale gemeenschap
• Je bent minimaal één aaneengesloten dagdeel per week beschikbaar
• Goede beheersing van de Nederlandse taal
• Goede Communicatieve vaardigheden
• Flexibel en leergierig (in een in ontwikkeling zijnde organisatie)
• Goede sociale vaardigheden
• Mediawijs/ computervaardig
• Zelfstandig en teamplayer
• Open houding (zichtbaar, aanspreekbaar maar niet opdringerig)
• Aan te vullen met specifieke competenties per vestiging

Wat kun je van ons verwachten:
• Een plezierige en inspirerende werkomgeving waar een leven lang leren, ontmoeting en informatie centraal staan
• Vrijwilligersovereenkomst met goede voorwaarden
• Scholing en begeleiding van een professionele bibliotheekmedewerker
• Een gratis lidmaatschap van de Bibliotheek
• Eindejaarsattentie

De Bibliotheek is bezig met een veranderingsproces waardoor in de nabije toekomst werkzaamheden er iets ander uit kunnen gaan zien. Voor meer informatie hierover kun je contact opnemen met José van Waaijen: j.van.waaijen@bibliotheekavv.nl.

Heb je interesse, vul dan dit formulier in.