Vrijwilliger Gastvrouw

Er zijn altijd boeken geweest in mijn leven. Via prentenboeken en voorleesboeken naar zelf lezen, geweldig! Ik keek altijd uit naar de woensdagmiddag: nieuwe boeken halen in de bieb!

Later was ik leesmoeder op school bij mijn kinderen, en heb samen met andere ouders op twee scholen het Documentatiecentrum opgezet, volgens het SIZO-systeem.

Na onze verhuizing naar Uithoorn woonden we vlakbij de Bibliotheek. Daar zou ik graag werken! Helaas was er geen personeel nodig, en werd er niet meer met vrijwilligers gewerkt. Wel was men op zoek naar bestuursleden, en zo werd ik notulist en later secretaris van het Bibliotheekbestuur.

Toen we in De Ronde Venen kwamen wonen, zag ik hier wel vrijwilligers in de Bibliotheek, en heb ik mij meteen aangemeld. Al bijna 15 jaar ben ik nu iedere dinsdagmiddag als gastvrouw in de Bibliotheek Mijdrecht aanwezig. In die tijd heb ik twee veranderingen in het systeem en twee verbouwingen meegemaakt, en de Bibliotheek zien veranderen van een uitleen- in een kenniscentrum.
Materialen opbergen, de kasten netjes houden, aangevraagde boeken opzoeken, de displaytafels bijhouden, ik doe het allemaal met heel veel plezier. En hoe leuk is het niet om iemand wegwijs te maken in de Bibliotheek en/of op de computer, of iemand met een speciale vraag te kunnen helpen.

Ik hoop nog lang de plezierige samenwerking met het personeel van de bibliotheek te kunnen voortzetten, ze te ondersteunen en werk uit handen te nemen.

Word jij ook enthousiast van dit verhaal? Kijk hier voor de huidige vacatures