Handiger worden met formulieren invullen

Gepubliceerd op: 20 september 2023 12:14

Op 28 september start een landelijke campagne ‘Doe meer met taal’. Met deze campagne wil de Rijksoverheid mensen aanmoedigen hun basisvaardigheden te verbeteren.

Op de website doemeermettaal.nl kunnen mensen informatie en tips vinden, thuis gratis online programma’s volgen of zich opgeven voor een gratis cursus in de buurt.

De Bibliotheek doet mee met deze campagne en richt zich daarbij op het leren invullen van formulieren. Inwoners worden uitgenodigd naar het Oefenplein in de Bibliotheek Mijdrecht of Maarssenbroek te komen. Daar kunnen ze oefenen met het invullen van formulieren op de computer.
- de Bibliotheek Maarssenbroek: dinsdag 14.00 – 16.00 uur.
- de Bibliotheek Mijdrecht: maandag 13.00 – 15.00 uur.

Er zijn laptops aanwezig, maar inwoners kunnen ook hun eigen laptop meenemen. Er zijn mensen aanwezig die de deelnemers op weg helpen.
Deelname is gratis, ook voor niet-leden.

Direct naar de pagina Formulieren invullen