Vacatures en stages

Vrijwillige gastheer / gastvrouw

Als gastheer / gastvrouw draagt je er samen met de vaste medewerker en collega-vrijwilligers zorg voor dat de bezoeker zich welkom en prettig voelt in de Bibliotheek. Je maakt bezoekers wegwijs in de Bibliotheek en beantwoordt vragen of verwijst door naar een collega.

Meer over vrijwilliger gastheer / gastvrouw

Vrijwilligers SeniorWeb De Ronde Venen

SeniorWeb De Ronde Venen heeft ruimte voor nieuwe vrijwilligers voor de functies 'Organisatie' en 'Docent. 'Deze functies kunnen ook gecombineerd worden.

Meer over begeleider digitaal Oefenplein

Vrijwilliger Taalcoach De Ronde Venen

Vind je het leuk om met taal en mensen te werken? Beheers je de Nederlandse taal goed? Dan is taalcoach worden misschien wel iets voor jou! Taalcoaching is ook geschikt voor studenten. Bij sommige studies kun je het zelfs opnemen als onderdeel van je opleiding. In De Ronde Venen bieden Tympaan- De Baat, Vluchtelingenwerk en Gilde Samenspraak taalcoaching aan voor volwassen inwoners (18+). Elke organisatie heeft een eigen aanpak en invalshoek. Deze wordt mede bepaald door de doelgroep waarop ze zich richten.

Meer over Vrijwilliger Taalcoach in DRV

Vrijwilliger Taalcoach Stichtse Vecht

In Nederland heeft 1 op de 9 mensen moeite met lezen, schrijven of spreken. De Bibliotheek heeft daarom samen met lokale partners een Taalhuis opgericht. Via het Taalhuis worden mensen geholpen die hun Nederlandse taal willen verbeteren. In de meeste gevallen oefenen de deelnemers samen met een Taalcoach. Als Taalcoach kun je het verschil maken in iemands leven. Iets voor jou?

Meer over Vrijwilliger Taalcoach in SV

Vrijwilliger Taalvisite

Taalvisite richt zich op het verkleinen van taalachterstand bij kinderen tussen 2 en 12 jaar. De vrijwilliger gaat gedurende 15 weken één uur per week bij het gezin 'op visite'. Tijdens de visite lees je het kind voor of lees je samen met het kind. Daarnaast doe je allerlei taalspelletjes. De ouders worden zodanig betrokken bij de Taalvisite dat ze na de 15 weken zelf hun kind kunnen voorlezen of helpen bij het lezen.

Meer over vrijwilliger Taalvisite

Vrijwillige begeleider Taalcafé Stichtse Vecht

Veel mensen die Nederlands leren als tweede taal, hebben niet de mogelijkheid buiten de taalschool Nederlands te praten, omdat zij weinig Nederlandssprekende mensen kennen. Daarom organiseert de Bibliotheek het Taalcafé. In het Taalcafé komen mensen die Nederlands willen oefenen samen met Nederlandstalige vrijwilligers.

Meer over begeleider Taalcafé

Vrijwillige begeleider Taalwandelen

In Stichtse Vecht biedt het Taalhuis meerdere manieren aan waarop je je taal kunt verbeteren. Een van de laagdrempeligste manieren is taalwandelen. De sterke kant van taalwandelen is dat het taal oefenen gaat op een zo natuurlijk mogelijke manier, zonder boeken. Voor deze taalwandelingen zoeken wij een begeleider.

Meer over begeleider Taalwandelen