ANBI

De Bibliotheek is een goed doel: de organisatie is aangemerkt als culturele Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) en is daarmee vrijgesteld van successie- en schenkingsrecht. Steun aan de Bibliotheek kan hierdoor fiscaal gezien gunstig zijn, zowel voor particulieren als bedrijven. De belastingdienst betaalt mee aan een gift.

Eenmalig schenken als particulier

Eenmalige giften zijn fiscaal voordelig en kun je aftrekken als persoonsgebonden aftrek van de inkomensbelasting. Op de website van de Belastingdienst vind je uitleg.

Een gift kan je overmaken via bankrekening NL74 RABO 036 555 18 56 t.n.v. Stichting Regionale Bibliotheek Angstel, Vecht en Venen o.v.v. 'eenmalige gift'.

Periodiek schenken als particulier

Wil je vaker schenken en/of niet te maken hebben met drempels of maxima, dan kun je een lijfrente afsluiten. De Belastingdienst biedt daarvoor een modelovereenkomst voor periodieke giften aan op haar website.

Algemene gegevens t.b.v. ANBI Statutaire naam en contactgegevens:

• Stichting Regionale Bibliotheek Angstel, Vecht en Venen
  • Dr. J. van der Haarlaan 8