Jongeren

Jongeren maken vooral veel gebruik van de online mogelijkheden van de Bibliotheek. Daarnaast gebruiken ze de Bibliotheek ook als werk- of studieplek.

Theorie-rijexamen

Een van de meest bezochte pagina’s op de website is de pagina ‘Oefenen theorie rijexamen’. Jongeren die een scooter gaan kopen of rijles hebben, kunnen via de online Bibliotheek gratis oefenen voor hun theorie-examen. De jongeren die lid zijn, kunnen dat vanuit huis. Jongeren die niet lid zijn, kunnen in de Bibliotheek gratis oefenen.

Collectie

Naast de fysieke collectie is er ook voor jongeren een grote online collectie, met naast e-books en luisterboeken, ook ‘Lezen voor de lijst’, mediawijsheid en honderden dossiers met informatie voor spreekbeurten en werkstukken, van geschiedenis en volkenkunde tot techniek en sport.