Vacature Taalcoach in Stichtse Vecht

In Stichtse Vecht organiseert MOmenz taalcoaching voor iedere volwassene die beter Nederlands wil leren.

Nederlands spreken leer je door te doen

Als taalcoach kun je het verschil maken in het leven van iemand die beter Nederlands wil leren spreken. Maar dan moet je wel contact hebben met Nederlanders met wie je kunt oefenen. Gelukkig zijn er vrijwillige taalcoaches die willen helpen.
Taalcoaching, is meer dan oefenen van spreekvaardigheid. Het verbetert ook de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen. Daarnaast is taalcoaching gewoon ontzettend leuk.

Als taalcoach oefen je met volwassenen, die beter Nederlands willen leren. Meestal gaat het om mensen die Nederlands als tweede taal hebben.

Vind je het leuk om met taal en mensen te werken? Beheers je de Nederlandse taal goed?
Dan is taalcoach worden misschien wel iets voor jou! Taalcoaching is ook geschikt voor studenten. Bij sommige studies kun je het zelfs opnemen als onderdeel van je opleiding.

Tijdsinvestering

Taalcoach en taalmaatje komen een keer per week ongeveer een uur bij elkaar om samen te praten. Vaak gebeurt dat buitenshuis bijvoorbeeld in de Bibliotheek.
De duur van het taalcontact is gemiddeld een jaar.

Wat krijg je ervoor terug?

Nieuwe contacten en bijzondere gesprekken en ervaringen. Begeleiding van de taalcoördinator. Meer kennis over tweede taalverwerving door ondersteunende trainingen en workshops.

Aanmelden

Voor vragen of aanmelden kan je dit formulier invullen. Of kom langs in de Bibliotheek.
Je kan ook rechtstreeks contact opnemen met de vrijwilligerscoördinator Rianne Vlooswijk; r.vlooswijk@momenz.nl.

Verschillende manieren

MOmenzt organiseert verschillende manieren van taalcoaching:
• Één op één coaching.
• Samen met een of meerdere taalcoaches een Spreektaalgroep begeleiden
• Begeleiden van een groep taalwandelaars in één van de kernen van Stichtse Vecht. Je geeft geen taalles, maar je zorgt ervoor dat de wandelaars lekker kunnen kletsen en tegelijk veilig kunnen wandelen.
• Begeleiden van een taafcafé. Gedurende 1,5 uur ben je vooral gastheer of gastvrouw. Je zorgt voor materialen en gespreksonderwerpen. Je houdt van gezellig praten.